25.1.05

På rensekur!


Som ett ledd i mitt "bli ny" prosjekt startet jeg idag på en rensekur, C24. I løpet av ett døgn skal tilsynelatende kroppen min bli helt ren for avfallstoffer og annet ugang som ikke er bra. Bare hør:
- C24 renser og avgifter lever, galle, nyrer, hud og mage- og tarmsystemet
- C24 nøytraliserer og fjerner både vannløselige og fettløselige giftstoffer;
- vannløselige via nyrene og urinen
- fettløselige via galle og tarmsystemet og videre via avføringen
Dette er jo nødt til å bli bra!

Pose1, 1700:
Da var jeg igang med første posen magisk rensepulver. Ristet det ut i 2,5dl vann (lunkent) og konsumerte tilnærmet uproblematisk. Det er altså noe av det jævligste jeg har smakt! I løpet av det nærmeste døgnet skal tre tilsvarende poser drikkes og det beste er kveldsmaten: 2dl rød grapefruktjuice og 1dl olivenolje.

Pose2, 1900:
Fordelen med pose1 var at jeg ikke hadde noe idé om hva det skulle smake. Det hadde jeg denne gang. Nesten så jeg gav opp etter en drøy desiliter. Sjeldent lang tid å "styrte" to. Er sulten!

Kveldsrasjon, 2100:
2dl rød grapefruktjuice og 1dl olivenolje. Det lå lagvis i glasset før jeg ristet det, men ble mirakuløst blandet til noe som lignet en hurtigmikserkjørt ertesuppe. Det smakte utrolig nok ikke så ille. "God" på smak og litt mettende. Magen slo knute, salto og mortale(!) på en gang og har havnet i en tilstand med kontinuerlig romling. Jeg tør ikke slippe en fjert uten sikkerhetsnett nå lenger. Hva har jeg begitt meg utpå?!

2215:
Jeg har alltid trodd at fordøyelsen skulle ta ca åtte timer. Det tar i alle fall ikke mer enn 1t 15min å kjøre olivenoljejuicen tvers gjennom systemet og på god vei til Slemmestad renseanlegg. Makan!

0440:
Opp igjen. 20minutter på do gjør ting med nattesøvnen, jeg blir liggende våken.

Pose3, 0555:
Jeg blander med noe mindre vann for å slippe å drikke 2,5dl, det smaker rett og slett helt utrolig vondt! En kvart liter tar under normale omstendigheter kun et par sekunder å styrte, men jeg bruker fem minutter og grøsser grøsser grøsser. Jeg leser litt på pakningen og ser at posen inneholder ekstrakter fra papaya, gresskarfrø og sitron samt eggprotein og betakaroten fra gulrot + endel mikromenger av andre stoffer. Jeg holder en knapp på at gresskaret er den store stygge smaksulven her.

0730:
Ny runde på do. Har med meg tegneserier og setter meg godt til rette. Uten å bli for detaljorientert kan jeg nevne at det lukter grapefrukt i rommet.

Pose4, 0810:
Litt sent ute med siste posen, har gruet meg veldig. Det er noe av det aller værste jeg har smakt noen gang. Må sette vekk glasset halveis nedi for ikke å brekke meg. Bruker ti minutter på denne siste posen med "Gamle-Eriks mirakelpulver". Kuren er over, men jeg skal kun spise lett resten av dagen. Har lagt opp løpet med eple kl10, pære kl12, banan kl14 og tunfisksalat (uten dressing) til middag. I mellomtiden skal jeg finne oppskriften på kjøtt og ostefyllte canneloni med rødvin og Amaretto! ;)

1230:
Har fått spist både eple og pære og fått vært NOK ganger på do idag. Det som er litt pussig er at (ja, jeg to en liten kikk i skåla) det som kommer ut ser nøyaktig likt ut som da jeg drakk det. Jeg er med andre ord skinnende ren innvendig! Ren i kropp og sinn (fortsatt litt igjen på "sinn"-delen)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dette høres helt uttrolig ut. Hvor får man kjøpt C24?
Jeg skulle gjerne ha turt å prøve det samme, men jeg vet ikke om jeg tør.

MOT sa...

C24 får man kjøpt i alle vanlige helsekostbutikker. Lykke til.

Anonym sa...

For dere som bor på Slemmestad heter renseanlegget VEAS, og ligger i Røyken (rett ved grensen til Asker)!

Har snakket med noen på anlegget nylig, og rensinga har vært et hælvete i det siste, trolig takket være lureri på boks som skal rense en invendig.

Hva har det forresten blitt av å bruke god gammeldags hvitløkssprit til innvendig rensing? Føler meg ihvertfall vrengt hver gang jeg har drukket det!

Det er folk som dere som gjør at a jobbe på renseanlegg er en drittjobb!